Sytskebergsma.reismee.nl

Eerste indrukken

Good day mate!

Ik ben al weer drie weken in Australië. Ik ben warm ontvangen en voelde me al snel thuis. De hostfamilie was goed voorbereid: eigen kamer, go card (soort OV chipkaart) alles was klaar. Ook was er al flink geoefend op mijn naam. Het einderesultaat is erg goed, namelijk ‘Siske’ voor de jongste en ‘Sitské’ voor de oudste :D

De afgelopen maand ben ik in het ritme gekomen van de familie. De dag begint hier zo rond 6 uur ’s ochtends. Om deze tijd begint het hier dan al licht te worden, dus dat maakt het gemakkelijker om op te staan. Verder weet ik de routines van het klaarmaken voor school tot en met het badderen. De kiddo’s hebben me al goed op de proef gesteld, maar dat hoort er bij. Ook doen we veel leuke dingen samen en gelukkig hoor ik ook heel vaak dat ze blij zijn dat ik hier ben haha

Naast de hostfamilie heb ik ook al andere au pairs ontmoet, waaronder natuurlijk de Dutchies. We hiken samen (Conondale national park: de Maplenton falls en de Gardner’s Falls), maken roadtrips, gaan naar Southbank (waar een aangelegd strand is, winkels, parken, etc.), uiteten enz. Erg leuk en ook avontuurlijk kan ik wel zeggen!

Ook heb ik al een groot deel van de familie van de hostfamilie ontmoet. Het was namelijk op 4 september vaderdag. Dit hebben we gevierd door bij beide opa’s langs te gaan. Ik heb beide opa’s en oma’s ontmoet van de kinderen. Ze willen het me erg naar de zin te maken. Opa bood me zelfs aan om voor me te koken, voor mijn verjaardag. Dus we hebben zondag bij opa (Poppi) gegeten.

10 September was mijn verjaardag dan. Voor de eerste keer dat ik mijn verjaardag vier in het buitenland. Voor het eerst dat ik jarig ben in de lente. En voor de eerste keer dat ik natuurlijk 22 jaar werd. Mijn hostfamilie wilde dit heel graag met me vieren. Ik ben verwend met cadeaus: een hoed, zoals die volgens hen onmisbaar is in Australië. Een geschreven kaart van mijn hostkindje. En omdat ik, als echte Fries de Friese vlag had meegekregen, kan ik hiernaast nu ook de Australische vlag neerzetten (zie foto’s). Ik heb zelfs cadeaus, kaarten en lieve berichten ontvangen van de hostfamilie hier en ook een hele hoop uit Nederland! Dankjulliewel :D Ondanks dat ik hier een fantastische dag heb gehad, heb ik thuis toch wel gemist.

Maar gelukkig waren daar de Dutchies die me meenamen naar Lone Pine, waar ik, zoals het hoort, op de foto ben geweest met een koala en de kangoeroes. Lone Pine is een park met allemaal dieren, van vogelbekdieren tot de emoe. Hier moet je natuurlijk een keer zijn geweest! Verder zijn we ’s avonds uiteten geweest met een grote groep en daar op volgend natuurlijk op stap. Wat me opviel is dat er twee kledingstijlen zijn, die mensen hier dragen als ze op stap gaan. De een is, zoals ik gewend was in Engeland, weinig kleding, hoge hakken en veel make-up. De andere kledingstijl zijn de cocktailjurkjes, lakschoenen, nette pakken tot en met een pochet aan toe. Wij zijn naar twee clubs geweest, waarbij bij de eerste club met live band, de eerste kledingstijl veel voorkwam. En de andere club was eleven rooftop bar met uitzicht over Brisbane, nette kleding en chique drankjes (Franse Marini’s, Espresso Martini’s, etc.) xD

Kortom ik heb het hier goed naar m’n zin. De familie is gezellig, flexibel en vraagt vaak of het wel goed gaat. Vragen en problemen worden beantwoord met ‘no worries’ en ‘that’s allright’. Op deze momenten en van die ‘typisch Australische uitspraken’ realiseer ik me af en toe: wauw ik ben écht aan de andere kant van de wereld. Wie had dat kunnen denken :D Whaa!! bedankt lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie die me hier zo bij hebben geholpen en gesupport!

Ik ga nog zeker goed van dit avontuur genieten! Volgende week waarschijnlijk naar Sydney dus op naar de volgende :)

See ya!

Reacties

Reacties

Jan de Jong

Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Mooi geschreven. Have fun en ik lees weer graag je volgende bericht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!